8 november 2012

Toadstool


De hei vraagt er in deze tijd van het jaar echt bijna elke dag om er over heen te lopen om er een stuk of wat foto's te maken. Soms glanzen de bedauwde spinnenwebben, knalt het geel van de bladeren, zijn de silhouetten van de bomen alleen al prachtig of is zorgt mist voor een eindeloos palet aan grijzen. 

Normaal neem ik mijn fototoestel niet mee als ik mijn dochter naar school breng. Haar lokaal kijkt uit over de hei, en na iets te vaak spijt - had ik 'm vorige week eindelijk mee.
Er was geen zon, geen glanzende druppels, toch wel mist en nattigheid zonder echte regen. Kortom; Nederlands weer. Het uitzicht was mooi, maar deze vliegenzwammen deden me denken aan mijn oude huisje, waar ik in eens in deze tijd van het jaar weleens meer dan 30 exemplaren in mijn tuin telde.

+ Rood bewees nog eens heel goed met grijs te kunnen gaan.

+ Het was echt Mizzle-weer: meer dan mist, minder dan motregen. (Overigens was Mizzle de naam van een mooie grijs in de farrow & ball waaier, dus ik zocht niet precies een synoniem voor 'grauw en grijs Nederlands weer', maar kwam er wel op uit.)

++ Ursula van Room to Bloom poste mijn slingers op haar blog en facebook


**

The heathlands just bagged me these days to make a walk and take like way too much pictures. Sometimes the dew on spider's webs sparkles, pops the yellow leafs, are the trees' silhouettes splendid or is a endless palette of greys caused by fog.

I don't usually take my camera with me when I bring my daughter to school. Her classroom has a wide view over the heathland, so after a couple of times regretting not having my camera - I finally did take him with me last week.
There was no sun, no sparkling dew, there was a light mist and a generall wetness without real raindrops. Just the typical Dutch grey weather. The view was gorgeous, but these toadstools reminded me of my former home. I did count more than 30 of them in my garden one day.

+ Red proved to combine great with grey.

+ It was really Mizzle-weather: more than mist, less than drizzle. (for that matter: I found Mizzle being a lovely greyisch color on a farrow and ball colorscheme, so I wasn't looking for a synonym of 'dull grey Dutch weather', but that turned out to be a very nice grey) 

++ My bunting was featured by Ursula of Room to Bloom on her blog and facebook!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten